Друк

Однією з соціальних ініціатив Президента держави є створення робочих місць для молоді. Саме на цьому зосереджував свою увагу голова облдержадміністрації Іван Мовчан 26 червня під час робочої поїздки до Немирівського району. Він відвідав відкритий на початку минулого року маркет «Малина 2» Немирівської райспоживспілки, на якому з 39 працівників 12 отримали робочі місця вперше.

Члени споживчого товариства «Малина» подружжя Михайло та Лілія Літовчуки займаються підприємницькою діяльністю близько десяти років, мають торгову мережу магазинів та аптек і забезпечують роботою близько ста осіб. Маркет «Малина 2» відкрили на першому поверсі будівлі Немирівської райспоживспілки. Приміщення розширили, відкрили пекарню і кондитерський цех. 

Іван Мовчан ознайомився з технологією виробництва хлібобулочного та кондитерського цехів, спілкувався з працівниками. Серед тих, хто отримав вперше місце роботи, не лише молодь, а і люди дещо старші. Приміром, 35-річна завідуюча цехом пекарні Надія Гуцаленко раніше ніде не працювала – була домогосподаркою і виховувала двох дітей. Щоб влаштуватися на роботу в «Малину», на черзі стоїть близько 80 чоловік. Всі вони молоді люди віком до тридцяти років. 

В «Малині 2» працює пекарня, в якій випікають 70 видів хлібобулочних виробів, з них близько 30 протягом одного дня. Відкрито кондитерський відділ. Для цього переобладнали приміщення старої котельні, зробили ремонт, встановили вентиляційну систему, під’єднали воду. На початку роботи випікали дванадцять видів тортів, тепер більше сорока. Крім доступних, так званих соціальних тортів, вартістю 40-45 гривень за кілограм, торти для покупців з більш вибагливими смаками, тих, хто святкує урочисті події. Вартість за кілограм таких виробів коливається від 60 до 80 гривень. Серед них торти на замовлення. 

Звичайно, не все давалося Літовчукам просто. Перш ніж закупити дороге італійське обладнання для пекарні, Михайло Михайлович і Лілія Анатоліївна їздили в Кишинів, вивчали досвід роботи мережі магазинів «Фідеско». Було багато хвилювань. Ніщо не гарантувало, що вироби пекарні будуть у маленькому містечку користуватися попитом. Відчувався і брак кваліфікованих працівників. Для того, щоб освоїти технологію випічки, Лілія Анатоліївна влаштувалася на роботу простою робітницею в одну з пекарень Київської мережі магазинів «Сільпо». Два тижні освоювала премудрості виробництва. Врешті-решт, досконало освоїла технологію приготування, вивчила всі етапи випічки, від моменту, коли борошно надходить зі складу, просівається і, закінчуючи виходом готової продукції. Звільнилася з роботи лише тоді, коли переконалася, що може передавати свої навики іншим. 

Споживче товариство не зупиняється на досягнутому. З початку цього року працівники маркету чотири рази їздили підвищувати свої фахові знання. Навчання проводили українські, німецькі і італійські технологи. Переймали досвід і в Москві. Приїжджали технологи і проводили майстер-класи також у Немирові. Поступово «Малина» завойовує все більше покупців. До кінця року планується розширити маркет «Малина 1». Губернатор залишився задоволений роботою споживчого товариства. Він зазначив: «Люди отримали роботу і працюють над виробництвом якісного продукту та попитом на нього. А це, безумовно, є запорукою того, що завтра вони будуть впевнені у системності цього виробництва, а отже – й стабільності робочого місця».